Door middel van Tele2 webmail kunnen klanten van deze provider overal en op elk apparaat toegang verkrijgen tot hun mailaccount. Of je nou thuis bent en werkt op je vaste computer, onderweg bent naar je werk en op je laptop je mail controleert of op vakantie bent en even snel via je mobiele telefoon nieuwe berichten wil lezen … het kan allemaal. En het gaat niet alleen om het bekijken van je mail. Je kan e-mails versturen, verplaatsen naar een andere map of naar de spambox. Bovendien kan je je e-mailadressen beheren. Je maakt nieuwe aan of verwijdert e-mailadressen die je niet meer gebruikt. Kortom, je kan alle functies van je e-mailaccount gebruiken die je thuis ook zou doen.
Als je klant wordt bij Tele2 kan je kiezen uit twee verschillende abonnementen. Ten eerste kan je een persoonlijk abonnement afsluiten. De andere optie is een zakelijk abonnement wat aan te raden is wanneer je het e-mailadres wil gebruiken voor je werk of je eigen bedrijf.
Inloggen Tele2 webmail
Het inloggen bij Tele2 gaat heel eenvoudig via de inlog pagina van Tele2. Je gebruikt hiervoor de volgende url: https://www.tele2.nl/webmail/. Op deze pagina vindt je het inlogscherm voor de webmail. Let bij het invoeren van je e-mailadres wel op de extensie, ofwel het gedeelte achter het @-teken. Vanwege de vele overnames die Tele2 in het verleden heeft gedaan, vallen er veel verschillende extensies onder de webmail van deze provider. Voorbeelden van providers die zijn overgenomen zijn Versatel, Zonnet, Internl en Vuurwerk. Vervolgens log je in met je wachtwoord. Belangrijk is dat je let op het gebruik van hoofd- en kleine letters. Door te klikken op de knop ‘inloggen’ wordt je automatisch naar je Tele2mail inbox geleid en heb je toegang tot al je mail.
Wachtwoord vergeten
Mocht er iets mis gaan met het inloggen, probeer het dan opnieuw. Wie weet heb je een typfoutje gemaakt. Blijven de inlogproblemen bestaan, dan heb je waarschijnlijk het verkeerde wachtwoord gebruikt. Weet je niet meer wat het juiste wachtwoord is? Dan log je in op je persoonlijke Mijn Tele2 pagina. Daar vind je de optie om je wachtwoord te resetten of te wijzigen. Bij Mijn Tele2 worden overigens andere inlog gegevens gebruikt dan bij je webmail account. Lukt het je niet om zelf je wachtwoord te resetten, dan kan de klantenservice van Tele2 je helpen. Je kan contact met ze opnemen via telefoon, chat, Facebook of Twitter. Er zijn zelfs Tele2 winkels waar je even binnen kan lopen.
Instellen mail
Het is mogelijk om je Tele2 mail te bekijken via een e-mailprogramma op je laptop of vaste computer. Om je Tele2 e-mailadres te kunnen gebruiken moet je de instellingen van het betreffende e-mailprogramma juist configureren. Hieronder een overzicht van je te gebruiken instellingen. Deze instellingen gelden overigens alleen voor e-mailadressen die de extensie @tele2.nl hebben. Voor de overige extensies gelden andere instellingen die zijn op te vragen bij de klantenservice.
Voor de inkomende mail gebruik je als serverinstellingen pop3.tele2.nl met serverpoort 110 en versleuteling SSL. Voor de uitgaande mail moeten de volgende serverinstellingen worden gebruikt: smtp.tele2.nl met serverpoort 587 en versleuteling SSL. De verificatie of indentiteitscontrole zet je zowel voor de inkomende als uitgaande mail op ja. Eveneens is kan je een mobiel apparaat, zoals je telefoon of tablet, gebruiken om e-mails te lezen en te versturen. Uiteraard moet je ook dan de juiste instellingen gebruiken.
Diverse Tele2 e-mailadressen
Zoals hierboven al kort vermeld is, heeft Tele2 in de loop van de jaren heel wat andere providers overgenomen. De e-mailadressen die verstrekt zijn door deze providers zijn echter blijven bestaan. Daardoor kan je niet alleen met een e-mailadres dat eindigt op @tele2.nl inloggen op de webmail van Tele2, maar ook met e-mailadressen met bepaalde andere extensies. Het gaat om e-mailadressen die eindigen op:
@zonnet.nl
@versatel.nl
@internl.nl
@vuurwerk.nl