Menu Sluiten

NetMail

HetNet mail logoNetmail is de meer bekende naam van HetNet mail. HetNet was een van de pioniers op het gebied van internet. In 1997 is deze provider opgericht en gebruikte toen het telefoonnummer van haar klanaten als e-mailadres. Al snel daar is HetNet een onderdeel van KPN geworden. Het heeft 10 jaar lang onder de naam HetNet geopereerd tot in 2009 de naam helemaal verdween. Aangezien er zeer veel klanten van HetNet waren, is de website blijven bestaan en konden de e-mailadressen die waren uitgegeven door HetNet ook nog gewoon gebruikt worden. Tegenwoordig wordt je automatisch doorgestuurd naar de website van KPN voor het lezen en versturen van je e-mail. Hetzelfde geldt voor je persoonlijke pagina Mijn HetNet. Je wordt doorgestuurd naar de website van KPN voor het inzien van je persoonlijke gegevens en informatie over abonnementen, facturen en verbruik.

Inloggen Netmail en wachtwoord vergeten

Zoals hierboven al vermeld, moet je naar de hoofdpagina van KPN gaan om in te kunnen loggen in de webmail. Je gebruikt daarbij gewoon je e-mailadres van Netmail. Uiteraard heb je ook een wachtwoord nodig. Heb je eenmaal ingelogd, dan kom je terecht in je persoonlijke mailomgeving waar je al je e-mail kan lezen, versturen en e-mailadressen kan beheren.

Het overkomt iedereen wel eens een keer dat je een wachtwoord bent vergeten. Ben je je Netmail wachtwoord kwijt, dan is het eenvoudig om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Je moet enkele verificatie vragen beantwoorden om te bepalen dat jij het zelf bent en dat niet iemand anders probeert jouw wachtwoord te bemachtigen. Heb je de vragen goed beantwoord, dan stel je je nieuwe wachtwoord in. Het kan overigens ook zijn dat je je gebruikersnaam bent vergeten. Dan volg je dezelfde werkwijze om je gebruikersnaam opnieuw in te stellen.

Instellen Netmail

Om ervoor te zorgen dat je e-mail kan worden binnen gehaald en kan worden verstuurd, moeten de instellingen van de mail goed zijn ingevuld. Normaal gesproken gaat die automatisch goed, maar het kan natuurlijk voorkomen dat er iets mis is met de instellingen. Dus merk je dat je e-mail niet of niet goed binnen komt of verstuurd kan worden, kijk dan de instellingen van je e-mailprogramma na. De juiste instellingen vind je hieronder:

Voor inkomende mail kies je oftewel voor IMAP oftewel voor POP3. Voor de meeste mensen is IMAP de beste keuze omdat dan de e-mail op de server van KPN blijft staan en je de e-mail dan op meerdere apparaten kan inzien.

De instellingen voor IMAP zijn als volgt: server imapkpnmail.nl, poort 993 en type versleuteling is SSL. De instellingen voor POP3 luiden: server pop.kpnmail.nl, poort 995 en eveneens type versleuteling SSL.

Voor uitgaande mail kies je server smtp.kpnmail.nl met poort 587 en als versleuteling heeft TLS de voorkeur. Als deze niet beschikbaar is, kies je voor SSL.

In alle gevallen heb je je e-mailadres nodig als gebruikersnaam en gebruik je het bijbehorende wachtwoord.